Főoldal

Kanada 2017

Keresés
Látogatók 2010.12.05.óta
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa95
mod_vvisit_counterÖsszesen817110

Jelenlegi olvasónk: 4
Mai nap: 2017. okt. 21.

postheadericon Ottawa (Koncert a Notre-Dame-ban)

A Szentegyházi Gyermekfilharmónia megérkezett Ottawa-ba. Jim Watson, Ottawa polgármestere jelenlétében, az eső ellenére hősiesen elénekelt egy dalt az Inspiration Village-ben, majd a Notre Dame Katedrálisban tartott hangversenyt.

A Fili beszámolója:

Kedves barátaink, drága szüleink!

Ottawából írunk, itt töltünk két napot. Kezdjük kipihenni az utazás fáradalmait, és lassan az időeltolódást is megszokjuk, átálltunk. A vasárnapot többórás buszozással kezdtük, út közben autócsodák százait bámultuk meg a gyakran nyolcsávos városi utakon. Kanada az elfogadás, a nemzeti és kulturális sokszínűség hazája, ékes példái ennek a buszsofőrök is: három sofőrünkből egy kínai, egy albán és egy jamaicai, érdekes hallani, amint ki-ki a saját akcentusával próbálja egymást útbaigazítani. Autóbuszaink háromtengelyes, 56 személyes, elég régi járművek, viszont 120-as tempót tartanak a pályán. A megspórolt időt Tim Horton's parkolóáruházakban és gyorsétkezdékben töltjük. Sok mindent lehet venni, általában háromszor drágábban, mint ugyanazt otthon. Mindenütt látszik a nagy készülődés a Kanada 150-re, ami 5-6 nap múlva lesz.

Az ottawai szabadtéri koncertünk igencsak rövidre, nem egészen 3 percesre sikerült, mert elmosta az eső - egyébként teljesen másak errefelé még a felhők is: hatalmasak, sötétek, és nagyon alacsonyan szállnak - ezért a buszokon énekeltük ki magunkat a templomi hangverseny kezdetéig.

A Notre Dame közönsége szerette az első kanadai hangversenyünk, a helyiek és a turisták velünk énekelték a francia és angol dalokat, az itteni magyarok könnyes szemmel hallgatták a himnuszainkat. Együttesünket ezúttal 7 kanadai fiú és lány pótolta, holnap még többen csatlakoznának a kórusunkhoz. Bár a tanár úr nem teljesen elégedett a teljesítményünkkel, véleménye szerint érezhető volt a fáradtságunk, a visszajelzések szerint szépen szólt az ének a jó akusztikájú templomban, és mintha csak megrendeltük volna, hangversenyünk lélekemelő harangzúgással zárult.

A fellépés után a helyi magyar házban kaptunk vacsorát - bolognai spagettit és süteményt ettünk - majd a szállásra jöttünk. Különleges ez a kollégium is, mivel kint építkezés zajlik, az épület graffitikkel telefestett alagsorán kell végigjönnünk, vízcsövek és esetenként tócsák között, izgalmas aluljáró-szerű folyosókon, de az egy-kétágyas szobák rendezettek, 4 ágyanként saját fürdőszobával, törülközővel és szappannal ellátva.

A nagy koncert még csak ma lesz itt, készülünk és pihenünk is rá előre, várost nézünk, látogatóba megyünk a kanadai magyar nagykövetségre, de erről majd holnap beszámolunk.

Ne aggódjatok miattunk, nagyon jól érezzük magunkat, a kísérőink csak csodálkoznak, hogy mennyi energiánk van. De hát mikor legyen, ha nem most? Puszi és ölelés az otthon maradottaknak!

Ottawa, 2017. június 26.

KÉPTÁR (Tókos Attila felvételei)

Eső, Fili és Inspiration Village Ottawa 2017 (Farkas Antal videója)

Az ottawai Notre Dame közönsége szerette a Fili első kanadai hangversenyét, a helyiek és a turisták velük énekelték a francia és angol dalokat, az itteni magyarok könnyes szemmel hallgatták a himnuszainkat.

(Farkas Antal összeállítása)

---

Kanadai Himnusz a FILI előadásában a Notre Dame székesegyházban Ottawában.