Főoldal

Kanada 2017

Keresés
Látogatók 2010.12.05.óta
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa379

Jelenlegi olvasónk: 17
Mai nap: 2017. dec. 18.

postheadericon Bemutatkoztunk Ottawában

Végre egy laza, városnéző délelőttel indítottuk a napot Ottawában, de előtte kiadós, amerikai típusú reggelivel kezdtünk: megkóstoltuk a híres juharszirupos palacsintájukat, és sok gyümölcsöt, gyümölcslevet és joghurtot is kipróbáltunk.

A főváros központja csodás, patinás, régi épületek tarkítják a toronyházak sorát, - a régit nem európai mércével kell mérni - gyönyörű a parlamentjük, elcsíptünk egy skót dudás őrségváltást, láttuk a Világörökség részét képező Rideau-csatornát, vagyis azt a vízi utat, ami Ottawa városát köti össze Kingston városával, amit 1832-ben nyitottak meg, és máig használatban van. Ez Észak-Amerika legrégebbi csatorna-rendszere, különleges technikával úsztatják fel a zsilipeken a hajókat. Megkóstoltuk az ők "kürtöskalácsát", azaz a hódfarkat is. Ez egy jellegzetes itteni sütemény, az íze leginkább talán a szilvásgombócra emlékeztet, szilva nélkül.

Ismét az Ottawa-i Magyar Házban ebédeltünk, ezúttal a mi Csaba bácsink főzött finomat, a székely ízekhez szokott gyomrunknak. Mivel odébbállunk innen, megköszöntük a helyi magyaroknak a szíves vendéglátást, buszoztunk másfél órácskát, felugrottunk a szállásra a fellépő ruháinkért - a szerencsésebbeknek még pici pihenő idő is jutott - és indultunk is az esti hangverseny helyszínére, a Centrepoint színházba. Megnéztük, milyen a hétfő délutáni csúcsforgalom - csúcs - így a délutáni alvást is sikeresen megspóroltuk, addig is buszoztunk...

De az esti hangverseny nagyon jól sikerült, hosszasan, állva tapsoltak a kanadaiak, és még a Tanár Úr is 9,10-est adott rá. Utána a kanadai magyar nagykövet, Ódor Bálint bácsi mutatta meg a várra emlékeztető követséget, ahol a fontos diplomáciai vacsorák zajlanak. Megcsodáltuk a magyar Nemzeti Múzeum tulajdonát képező, régi festményeket, a forint milliókat érő Herendi porcelánokat. Az alagsorban vacsoráztunk, fagyival felszolgált, mennyei brownie-val - azaz csokis sütivel - zártuk a lakomát.

Koncertünkön a román nagykövetet is köszönthettük, de nem csak a hangversenyteremben énekeltünk ma, hanem szinte minden nagyobb téren, ahol megfordultunk, a parlament előtt is. Mindenki kérdi, honnan jöttünk, mosolyogva, tátott szájjal ámulnak és bámulnak, amikor elmondjuk, hogy miért jöttünk, és honnan. Ne aggódjatok, remekül vagyunk, (még) mindenkinek fülig ér a szája.

Fili, 2017. június 27.

KÉPTÁR (Tókos Attila fotói)

Embassy of Hungary to Canada - Magyarország Kanadai Nagykövetsége üzenete:

Méltó helyre került a Fili gyerekek által aláírt plakát a Nagykövetségen. Szép emlék számunkra, nagy becsben fogjuk tartani. Köszönjük, hogy itt voltatok!

Embassy of Hungary to Canada - Magyarország Kanadai Nagykövetsége fotója a Filisek aláírásával

Embassy of Hungary to Canada - Magyarország Kanadai Nagykövetsége fotója

---

Adrian Ligor, Románia kanadai nagykövete is méltatta a Filit

Az Ottawa-i Centrepoint színházban a koncert után Adrian Ligor, Románia kanadai nagykövete is hosszasan elbeszélgetett Haáz Sándor tanár úrral majd interjút adott stábunknak.