Főoldal

Gallicoop Pulykafeldolgozó Zrt.

Szerencsejáték Zrt.

Látogatók 2010.12.05.óta
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterMa39

Jelenlegi olvasónk: 9
Mai nap: 2018. júl. 19.

postheadericon Egy régi Fili-rajongó beszámolója gyomaendrődi élményeiről

KARÁCSONYI CSILLAGRAGYOGÁSBA FORDULT A SZENTEGYHÁZI GYERMEKFILHARMÓNIA GYOMAENDRODI ZÁRÓKONCERTJE

Mint régi Fili-rajongó és egyedi támogató osszel aggódva néztem a Fili adventi koncertkörútjának állomásait. Igaz Pünkösdkor volt szerencsém oket hazai pályán is hallani, de valahogy megszoktuk, hogy adventkor valamelyik budapesti, vagy Budapest környéki helyen elérhetjük oket.

A legutóbbi adventi fellépéssorozat kassai, ózdi, nyíregyházi, miskolci helyszínei számomra elég messzinek tuntek, míg az utolsó fellépo állomásra pillantva meghatódottan vettem észre Gyomaendrodöt.

Nagyszüleim, nagynéném és Édesanyám is még anno Gyomán született és a hetvenes években, míg éltek, sok szerény, de boldog idot töltöttem náluk. Azóta sok víz lefolyt a Hármas-Körösön és sajnos már csak a síremlékük van a gyomaendrodi temetoben.

Kezdett összeállni egy váratlan útiterv és Kállay Zsolt kurátor úr közbenjárására Haáz tanár úrék visszajeleztek, hogy ha kell, magukkal visznek Erdélybe. Mikor Bojte Csaba testvér szovátai gyermekotthonának vezetoje, Lengyel János is visszaírt, hogy mehetek nyugodtan - marad még gyerek Karácsonyra -, akkor gyorsan eldöntöttem, hogy folytatom a karácsonyi missziós gyakorlatom, egész Szilveszterig.

December 21-én felvettem a kapcsolatot Szonda István gyomaendrodi szervezovel, aki felajánlotta segítségét. Így 22-én, amikor dél körül megérkezett a vonat, Barna Zsuzsa jött is értem egy kis autóval. Kivitt hamar a temetohöz és türelmesen megvárta, míg elrendezem a három családi sírhelyet és gyertyát gyújtok. Innen a tájházak érintésével visszamentünk Gyomaendrod endrodi részére, a templom és az iskola alkotta bázisra.

Noha, majd 30 éve egyesítették Gyomát Endroddel, máig sem ért össze a ketto igazán. Annak idején nagyon különbözo volt a két település.

Az endrodi templom elott kellemes +8 fokban izgatottan vártuk a szervezo Szonda István jelentéseit az autóbuszok állásáról, mígnem jelentés érkezett, hogy a vezérbusz közeledik Körösladány felol. Istvánnal elorementünk, hogy a Fo térnél idoben tudjuk fogadni a buszokat. 14 óra után a Haáz tanár úrék busza ékezett be elsonek. Bevallom, jó érzés volt gyomaiként is fogadni a csapat egy részét, együtt Istvánnal. A Fo téri egyeztetés és a buszok helyzete alapján gyors döntés született. István hamar átkísérte a karnagy úrék zenész-buszát Endrodre, a templomhoz. Amíg én bevártam a téren a másik buszt, addig meg tudták nézni a templomot, mint fellépési helyszínt. Ilyenkor ez fontos momentum. Istvánék már kora délelott elkezdték futeni. Húsz perc sem nagyon telt bele és megérkezett a második busz is, mellyel már jómagam mentem át az endrodi templomhoz. A harmadik busz Szarvas felol érkezett és a lepakoláshoz, ebédeléshez már hamar összeállt a csapat. Innentol minden olajozottan ment. Az ebédeltetést követoen siettünk vissza Gyomára, a Liget-fürdohöz. /kb. 4 km./ A csodálatos fedett fürdo és uszoda igazi paradicsom volt azoknak, akik éltek ezzel a lehetoséggel. Számomra nagyszeru érzés volt, hogy együtt csobbanhatok a filisekkel. A sok buszozás után kellemesen fel lehetett frissülni a medencékben. Haáz tanár úrnak is sikerült megtalálni a fürdo lazító, pihenteto részeit. Együtt vigasztaltuk a sebesült kis Évikét a termál medence szélén. Majd vízi ?lovascsaták és hal-verseny? kezdodött, amelyeket a tanár úr nyert meg.

A fürdés után ismét visszamentünk a templomhoz, ahol uzsonnaosztással, üdítok kíséretében lehetett átöltözni. A bevonulás és a koncert idoben, teljes könnyedséggel, viszonylag kellemes hofokon el is kezdodött.

Sok budapesti templomban voltam már jelen a koncertek alkalmából, de ilyen jó és kellemes helyem még egy adventkor sem volt. Szonda Istvánnak köszönhetoen kiemelt helyen, az elso sorban ülhettem, a polgármester úr mellett. A fotózáson kívül most végre több figyelmet tudtam szánni a ragyogó eloadóknak is. Csodálatos akusztika és viszonylag elegendo nagy hely is egy ekkora kórusnak, itt, ebben az alföldi viszonylatban!

Az egész kóruson, a zenekaron és a karnagy úron is látszott, hogy végre egy kicsit lazábbak, kötetlenebbek és stressz-mentesek, ami a hangzásokon hatványozódva jött vissza. Elmondhatjuk, hogy a Fili a Parlament és más nemes nagy helyszínek után ebben a csendes, alföldi városkában úgy lépett fel, mintha tényleg a mennybol érkeztek volna. És ez is jelzi nagyságukat. Tiszta arcok, tiszta hangok, tiszta szívekbol!!!

A férfiszem sem maradt szárazon!

Én is köszönettel tartozom a földijeimnek. Kitettek magukért. Nagyon büszke vagyok rájuk. Igyekeztek mindenre gondolni, remek klíma és átöltözési lehetoség, útravaló-osztás és gyors búcsúzkodás. Én is átadtam ajándékaimat a karnagy úrnak, azaz adományt a szentegyházi múzeumnak és a zenei kiskönyvtárnak. Majd a buszok kigördültek az ártándi határállomás felé.

Ezúttal én is angyali szárnyakon repültem velük Erdélybe a Fényhozó Jézus felé. Jó menettel haladtunk az éjszakában és a szovátai Szent József Gyermekotthon bejáratánál búcsút vettem a karavántól. A karácsonyi misszióm folytatódott, de ez már egy külön történet.

Ezeket a sorokat egy háromnapos, magas lázzal járó influenza után írom, január 4-én, már Budapestrol. Talán az elmúlt napok nemes élményei tartottak életben.

Boldog Új Esztendot Kívánok mindenkinek e visszaemlékezésemmel és a fotókkal!